כלי רכב חשמליים והיברידים (EVs and HEVs) מכל הדגמים והסוגים נכנסים לשוק הגלובלי בקצב מואץ ביותר. ישנם יתרונות רבים לכלי רכב חשמליים כגון הפחתת רעשים, הפחתת זיהום אוויר והוצאות תפעול נמוכות.
כניסתם המואצת של כלי רכב חשמליים בכלל ואוטובוסים חשמליים בפרט לשרות המבוססת על טכנולוגית אגירת אנרגיה חשמלית בסוללות ליתיום (Li-ion batteries) מעמידה אתגרים רבים בפני האנושות ובתוכם הסיכון להתהוות אש במקרה של תקלה בסוללה העלולה לגרום לתוצאות חמורות כגון עליית טמפרטורה מהירה ולא מבוקרת ,פליטת גזים רעילים , קצר חשמלי , נזק מכאני העלולים לגרום לשחרור פרץ של חום אשר ברוב המקרים גורם להתלקחות אש ופיצוץ. .
פרץ חום זה עלול לשחרר אלקטרוליט דליק אשר מקשה מאוד על כיבוי האש.
חברת DAFO העוקבת מקרוב אחר התפתחות הטכנולוגית בענף הרכב זיהתה צורך גדל והולך, למערכות גילוי וכיבוי אש ייעודיים לכלי רכב חשמליים וכלי רכב היברידים אשר מספרם בעולם גדל באופן מואץ כמו גם צמיחה במספר הדליקות המתהוות בכלי רכב המונעים באנרגיה חשמלית.
לאחר מחקר אינטנסיבי של מחלקת המחקר והפיתוח של חברת DAFO ובליווי ניסויים מחמירים, החברה מצאה את הפתרון הטוב ביותר לצרכים המתהווים. מערכת מסדרת Li-IonFire אשר פותחה על ידי חברת DAFO מציעה לשוק הרכב את המערכת היעילה והאמינה ביותר לכלי רכב חשמליים על סוגיהם השונים.
המערכת אשר פותחה בשיתוף עם קרן המחקר האירופאית ( EU-funded research project Li-IonFire and initially aimed at electrified buses in public transport ) הנה מערכת מוגנת פטנט ועטורת פרסים. מערכת Li-IonFire הנה המערכת המתקדמת בעולם לדיכוי אש ולמניעת התלקחות אש. המערכת יכולה לזהות התהוות אש בשלב המוקדם ביותר בעת התהוות האש ולקרר את מקור התהוות האש ואת הסוללה הרבה לפני שהטמפרטורה המתהווה בתהליך מגיעה לרמה קריטית אשר בו המצב יוצא משליטה והדליקה מתפתחת במהירות תוך שריפת הסוללה והרכב עצמו.
כיום אין שיטות מוצלחות לכיבוי מצבר ליתיום אשר החל לעלות באש ונכנס לשלב ההתפרצות התרמית שלו, שלב שבו הסוללה מתחילה להישרף. יש לציין כי במהלך דליקה בסוללת ליתיום נפלטים לאוויר גזים רעילים מסוג מימן פלואוריד (HF), אשר עלול לגרום לפציעות חמורות בעור ובדרכי הנשימה.
כיום, חברת DAFO היא היחידה בעולם המציעה מערכת משולבת להגנה על כלי רכב חשמליים וכלי רכב היברידים.
להלן ציטוט מדבריו של מהנדס חברת דאפו מר אנדרס גוליקסון (Anders Gulliksson) “מערכת Li-IonFire אשר לא הייתה קיימת עד היום, הנה מערכת המציעה הגנה אמתית לדליקות המתהוות בסוללות ליתיום מערכת המשתמשת בנוזל כיבוי חדש מסוג Forrex EV™ אשר פותח במיוחד לכיבוי אש בסוללות ליתיום “