close

מכרות & מחצבות

האתגר הגדול העומד בפני מערכת כיבוי אש אוטומטית המיועדת לכיבוי אש בתא מנוע, מערכת הידראולית וכבלי החשמל בצמ”ה (ציוד מכאני הנדסי) נובע מגודל מטען האש והרכב החומרים של מטען האש כגון –  דלק, שמנים הידראוליים, כבלי חשמל העומדים תחת מתח, מחוללי זרם ומכלולים הפולטים חום בטמפרטורות גבוהות מאוד (כגון טורבו ומפלט הכלי) אשר עלולים בכל רגע להביא את מטען האש לנקודת הצתה ולהתהוות דליקה.

תפקידה של מערכת גילוי וכיבוי אש בצמ"ה הוא לזהות את התהוות האש בזמן ולהפעיל את מערכת הכיבוי באופן אוטומטי תוך מתן התראה לנהג, ניתוק אוטומטי של מקורות האנרגיה  וכיבוי האש ומניעת התלקחות מחודשת של האש.

מערכות DAFO בנויות לעמוד באתגר הגדול של כיבוי אש מוחלט בתאי מנוע של צמ”ה תוך שמירה העקרונות הבאים:

  • מכל חומר הכיבוי הנו מכל אשר אינו מכיל לחץ והוא מכיל כמות גדולה של חומר כיבוי מסוג קצף.
  •  חומר הכיבוי הנו מסוג קצף המותאם במיוחד לכיבוי אש של מטען האש הנמצא בכלי צמ"ה. הקצף מכבה את האש  המתהווה בתא המנוע באופן מידי ובנוסף בעל יכולת קירור עצמתי, תכונה המונעת את התחדשות האש.
  • מערכת גילוי אמינה המבוססת על גלאי חום ליניארי, או גלאי להבה.
  • אמידות בתנאים סביבתיים קשים – המערכת תוכננה ונבנית לעמוד בתנאי קיצון כגון רעידות מתמשכות של  הכלי, טמפרטורות קיצוניות, אמידות גבוהה לשיתוך ועוד.
  • תקנים – כל מערכות DAFO נבחנו לפי התקינה הבינלאומית המובילה בעולם למערכות גילוי וכיבוי אוטומטיות.

Share on Facebook